Γκουτέρες: «Το 2025 πρέπει να γίνει η χρονιά της ανάρρωσης του πλανήτη».

Το μήνυμα του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Αντόνιο Γκουτέρες, για την Διεθνή Ημέρα Μητέρας Γης, που γιορτάζεται στις 22 Απριλίου 2025:

«Η Μητέρα Γη έχει (ανεβάσει) πυρετό.

Το περασμένο έτος ήταν το θερμότερο που έχει καταγραφεί ποτέ:

το τελειωτικό χτύπημα σε μια δεκαετία πρωτοφανών θερμοκρασιών.

Γνωρίζουμε ποια είναι η αιτία αυτής της ασθένειας: οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που διοχετεύει η ανθρωπότητα στην ατμόσφαιρα – κατά κύριο λόγο από την καύση ορυκτών καυσίμων.

Γνωρίζουμε (και) τα συμπτώματα: καταστροφικές πυρκαγιές, πλημμύρες και καύσωνες· απώλειες ζωών και κατεστραμμένα μέσα βιοπορισμού.

Και γνωρίζουμε τη θεραπεία: ταχεία μείωση των εκπομπών και επιτάχυνση των μέτρων προσαρμογής, ώστε να προστατεύσουμε τόσο τον εαυτό μας όσο και τη φύση από τις καταστροφές του κλίματος.

Η πορεία προς την ανάρρωση είναι επωφελής από κάθε άποψη.

Η ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές είναι πιο φθηνή, πιο υγιεινή και πιο ασφαλής σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα.

Και η δράση για την προσαρμογή είναι κρίσιμη για τη δημιουργία ανθεκτικών οικονομιών και ασφαλέστερων κοινωνιών – τόσο σήμερα όσο και στο μέλλον.

Αυτή η χρονιά είναι κρίσιμη.

Όλες οι χώρες οφείλουν να καταρτίσουν νέα εθνικά σχέδια δράσης για το κλίμα που να ευθυγραμμίζονται με τον περιορισμό της αύξησης της παγκόσμιας θερμοκρασίας στον 1,5 βαθμό Κελσίου – απολύτως απαραίτητο για την αποφυγή των χειρότερων συνεπειών της κλιματικής καταστροφής.

Είναι μια κρίσιμη ευκαιρία να αξιοποιήσουμε τα οφέλη της καθαρής ενέργειας. Καλώ όλα τα κράτη να την αδράξουν, με την Ομάδα των Είκοσι (G20) να ηγείται αυτής της προσπάθειας.

Παράλληλα, χρειαζόμαστε δράσεις για την αντιμετώπιση της ρύπανσης, την ανάσχεση της απώλειας βιοποικιλότητας και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης που χρειάζονται οι χώρες για την προστασία του πλανήτη μας.

Ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας, κι ας κάνουμε το 2025 τη χρονιά που θα αποκαταστήσουμε την υγεία της Μητέρας Γης».

Πρόσφατα άρθρα