Ο Αντόνιο Γκουτέρες για την τέταρτη επέτειο της πλήρους εισβολής της Ρωσικής Ομοσπονδίας στην Ουκρανία.

Την Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου, συμπληρώνονται τέσσερα χρόνια από την πλήρη εισβολή της Ρωσικής Ομοσπονδίας στην Ουκρανία, κατά παράβαση του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και του διεθνούς δικαίου. Αυτός ο καταστροφικός πόλεμος αποτελεί στίγμα στη συλλογική μας συνείδηση και παραμένει απειλή για την περιφερειακή και διεθνή ειρήνη και ασφάλεια.

Όσο περισσότερο συνεχίζεται ο πόλεμος, τόσο πιο θανατηφόρος γίνεται. Οι άμαχοι πολίτες υφίστανται τις χειρότερες συνέπειες αυτής της σύγκρουσης, με το 2025 να είναι η χρονιά με τον μεγαλύτερο αριθμό θανάτων αμάχων στην Ουκρανία.

Αυτό είναι απλά απαράδεκτο.

Επαναλαμβάνω το αίτημά μου για άμεση, πλήρη και άνευ όρων κατάπαυση του πυρός ως πρώτο βήμα προς μια δίκαιη, διαρκή και συνολική ειρήνη. Για να είναι δίκαιη η ειρήνη, πρέπει να είναι σύμφωνη με τον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, το διεθνές δίκαιο, τις σχετικές αποφάσεις των Ηνωμένων Εθνών, και να σέβεται την ανεξαρτησία, την κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας.

Τα Ηνωμένα Έθνη παραμένουν έτοιμα να συμβάλουν σε όλες τις προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση.