Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η 9 η συνεχής διοργάνωση του μεγαλύτερου μαθητικού συνεδρίου στην Ελλάδα, της Πανελλήνιας Μαθητικής Προσομοίωσης Επιτροπών του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου «Μαθητές σε ρόλο Διπλωμάτη», όπου μαθητές διέπρεψαν ως εμπειρογνώμονες του Ο.Η.Ε. για 3 ημέρες.
Η 9η Πανελλήνια Μαθητική Προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, με τίτλο «Μαθητές σε Ρόλο Διπλωμάτη», πραγματοποιήθηκε και φέτος υβριδικά, και δια ζώσης και διαδικτυακά, στις 13-15 Δεκεμβρίου 2024. Οι δύο ημέρες εργασιών του συνεδρίου έλαβαν χώρα στα Εκπαιδευτήρια «ο Απόστολος Παύλος» στη Θεσσαλονίκη, ενώ η τρίτη ημέρα, με το κλείσιμο εργασιών και την τελετή λήξης, διεξήχθη στο Συνεδριακό Κέντρο, «Ι. Βελλίδης».
Το Υπουργείο Εξωτερικών εκπροσώπησε η κα Τσαπικίδου, Διευθύντρια Υπηρεσίας Διεθνών Σχέσεων (ΥΔΙΣ) Θεσσαλονίκης, τον Υπουργό ΥΠΑΙΘΑ, κο Πιερρακάκη, εκπροσώπησε ο Γ. Γραμματέας, κος Κατσαρός, την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας εκπροσώπησε ο κος Κεραμιδάς, τη Διεύθυνση B/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, η κα Καραμήτρου. Χαιρετισμό απηύθυνε ο Dr Ghassan Khalil, Διπλωµατικός Εκπρόσωπος της UNICEF στην Ελλάδα, η κα Ξανθάκη, Ειδική Εισηγήτρια του ΟΗΕ στον τομέα των πολιτιστικών δικαιωμάτων, η κα Γαβουνέλη, Καθηγήτρια Νομικής Σχολής ΕΚΠΑ.

Ιδιαίτερη μνεία για τη διαρκή υποστήριξη οφείλεται στον κο Φατούρο, εκπρόσωπο του Γραφείου του ΟΗΕ στις Βρυξέλλες, ο οποίος από την πρώτη στιγμή στηρίζει το εγχείρημα και για άλλη μια φόρα παρευρέθηκε στο συνέδριο, αποτελώντας πηγή έμπνευσης για τους μαθητές και όλους τους υπόλοιπους παρευρισκόμενους.
Στην επιτυχημένη πραγματοποίηση της 9ης Πανελλήνιας Μαθητικής Προσομοίωσης Επιτροπών του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου κομβικό ρόλο έπαιξαν οι χορηγούς μας, ΜΕΒΓΑΛ, Lidl, Dole, Άγιος Λουκάς, Ερυθρός Σταυρός και Pizza Fan. Η συμβολή τους ήταν καθοριστική για την επιτυχημένη υλοποίηση της διοργάνωσης, προσφέροντας πολύτιμη βοήθεια τόσο για τη φιλοξενία των συμμετεχόντων όσο και για την υλικοτεχνική κάλυψη της δράσης.
Δεν πρέπει να παραληφθεί αναφορά στις πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις για τους εκπαιδευτικούς και γονείς, στο πλαίσιο του παράλληλου προγράμματος. Η κα Χουρμούζη, Δ/ντρια των Εκπ. «Απόστολος Παύλος», η κα Δρ. Νάσκου – Περράκη, ακαδημαϊκά υπεύθυνη του συνεδρίου, ο κος Κατσούλης, μέλος τη επιστημονικής ομάδας του συνεδρίου, η κα Τσελεπή, Holistic NLP Coach, η κα Γεωργιάδου, Master NLP Practitioner, ο κος Αγγελίδης, Αστυνόμος Β΄ Τμήματος Προστασίας Ανηλίκων Δ/νσης Ασφαλείας Θεσ/νίκης και ο κος Νταφούλης, Παιδοψυχίατρος, Διευθυντής του Παιδοψυχιατρικού Τμήματος του Γ.Ν.Θ. Ιπποκράτειο, ανέλυσαν ενδιαφέροντα και επίκαιρα ζητήματα.
Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στους μαθητές και μαθήτριες για τη συμμετοχή και τις διακρίσεις που απέσπασαν, αλλά και στους γονείς και καθηγητές τους, που τους στήριξαν στην προετοιμασία. Όπως τονίζει και η επικεφαλής και ακαδημαϊκά υπεύθυνη του συνεδρίου, Δρ. Παρούλα Νάσκου Περράκη, σε κάθε τοποθέτησή της, είναι ιδιαίτερα σημαντική η συμβολή όλων στο να μάθουμε και να εμπεδώσουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα, τομέας εκπαίδευσης που δυστυχώς χρειάζεται ενδυνάμωση στη χώρα μας. Τα παιδιά όμως αυτά, επεσήμανε η κυρία Περράκη, θα γίνουν οι πρεσβευτές των δικαιωμάτων του ανθρώπου με την εμπειρία τους στην προσομοίωση αυτή.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες σε όλους όσους συνέβαλαν εθελοντικά στη διεξαγωγή του συνεδρίου, τους υποστηρικτές, ενώ ευχαριστούμε θερμότατα κάθε παρευρισκόμενο για την υποστήριξη, τη συμμετοχή και θετική διάθεση. Επόμενο ραντεβού τον Δεκέμβριο 2025 για το επετειακό δέκατο «Μαθητές σε ρόλο Διπλωμάτη»
(Πηγή: ΡΟΗ)