2 Απριλίου 2026 – Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό.
Μήνυμα Αντόνιο Γκουτέρες, Γενικού Γραμματέα ΟΗΕ:
Σε αυτή την Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό, γιορτάζουμε την εγγενή αξιοπρέπεια και αξία όλων των ατόμων με αυτισμό.
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία καθιστά σαφές ότι όλοι μας, ανεξάρτητα από τη νευροδιαφορετικότητα ή άλλες διαφορές, είμαστε μέλη της ανθρώπινης οικογένειας και δικαιούμαστε να απολαμβάνουμε το πλήρες φάσμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ωστόσο, σε περιόδους αναταραχής, επιβλαβή στίγματα επανεμφανίζονται και υπονομεύουν την πρόοδο που έχουμε σημειώσει προς την κατεύθυνση της ένταξης και της ισότητας.
Όπως όλοι οι άλλοι, τα άτομα με αυτισμό πρέπει να μπορούν να διαμορφώνουν τη δική τους ζωή — και να συμβάλλουν στη διαμόρφωση του κοινού μας μέλλοντος. Διαθέτουν ταλέντα, προοπτικές και συνεισφορές που κάνουν τον κόσμο καλύτερο.
Μέσω της ισότιμης εκπαίδευσης, της δίκαιης απασχόλησης και των προσβάσιμων συστημάτων υγείας, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι τα άτομα με αυτισμό έχουν τις ευκαιρίες που τους αξίζουν για να συμμετέχουν και να ευημερήσουν.
Η αποδοχή της διαφορετικότητας μας ενδυναμώνει όλους. Σήμερα και κάθε μέρα, ας επιβεβαιώσουμε την κοινή μας ανθρωπιά και ας ανανεώσουμε τη δέσμευσή μας για έναν κόσμο πιο χωρίς αποκλεισμούς για όλους.
*****