António Guterres, FN’s generalsekretær ankom til København den 6. maj. Ifølge hans talsmand vil han lede den halvårlige session i FN’s System Chief Executives Board for Coordination, også kendt som CEB, som samler lederne af FN’s systemorganisationer.
Generalsekretæren skal efter planen møde med Danmarks statsminister Mette Frederiksen. Han vil også deltage i en middag, arrangeret af Deres Majestæter, Kongen og Dronningen af Danmark, til ære for de forsamlede ledere af den administrerende direktør for Koordinering.
Møde med Danmarks statsminister
Generalsekretæren skal efter planen møde med Danmarks statsminister Mette Frederiksen. Han vil også deltage i en middag, arrangeret af Deres Majestæter, Kongen og Dronningen af Danmark, til ære for de forsamlede ledere af den administrerende direktør for Koordinering.Generalsekretæren vil også möd med FN-medarbejdere med base i København samt danske medier. Han vil have en række møder med højtstående FN-embedsmænd forud for CEB-sessionen.



