
”Det har varit ett privilegium att leda denna fantastiska organisation. Om medlemsländerna stöder mig är jag djupt ärad att fortsätta mitt arbete, ” sade Ban.
”Under min tid som generalsekreterare har jag strävat till att vara en brobyggare – mellan medlemsländerna, FN-systemet och mellan alla mångsidiga partners. Att hitta en gemensam utgångspunkt är centralt för att nå resultat.”
Ban Ki-Moon har lett FN sedan den 1 januari 2007 och hans mandat går ut den sista december.


