
Dette er første gang Norge blir valgt, og nyheten ble godt mottatt av utenriksminister Jonas Gahr Støre: ”Jeg er glad for at vi nå er valgt inn som medlem av FNs menneskerettighetsråd. Samtidig er det nå arbeidet for alvor begynner. De tre neste årene skal vi delta aktivt i rådets arbeid ved å ta vår del av ansvaret og arbeide målrettet for fremme av menneskerettighetene”.
Les mer om FNs menneskerettighetsråd her.
Kilder: Utenriksdepartementet.
Foto: FN/Evan Schneider


